Prvi elektromotorni voz švajcarskog proizvođača "Štadler" danas je tačno u najavljeno vreme stigao iz Beograda na Železničku stanicu Novi Sad, a saobraćaće između većih gradova u Srbiji.
Stadler je veoma fleksibilna i visprena firma do sada su prodali vise od 1000 komada raznih varijacija FLIRT-a! Ako nase zeleznice poruce jos mogu da pregovaraju oko finalizacije istih kod nas u nasim vagonograditeljskim firmama (MIN, GOSA, Sinvoz Vagonka itd).Za ilustraciju to su uradili madjari vec od druge porudzbine od 30kom, tako da kod nasih suseda sada voze 112 kompleta FLIRT-a,od toga 102 MAV i 10 GYSEV. Ovi vozovi su laki jer im je kabina izradjena od legure aluminijuma i stoga trose mnogo manje energije nego stare ruske elektro garniture brzina takodje znatno veca sa 120 na 160 respektivno.
Ovo je stvarno veoma pozitivna vest, ali moram se nadovezati na ovu priču.
Mnogi od vas pominju i šine, pa evo šta je i deo problema.
Naša industrija "MIN" je pre nekoliko meseci dobila tender kod makedonskih železnica za dva posla:
1) remont lokomotiva u vrednosti od 2.5 miliona evra
2) remont pruga u vrednosti od 5 miliona evra.
Kako su prošli tender, naša vlast je baš tada "slučajno" rešila da ih otera u stečaj. I to po osnovu dugovanja prema radnicima, i ako su se radnici odrekli svojih potraživanja samo da bi fabrika dobila ovaj spasonosni posao.
Šta je pouka: Da nisu sabotirali fabriku, sada bi smo imali našeg izvođača radova na prugama, koji je inače te pruge i gradio, a mogli bi da obnove i vozni park sa novim lokomotivama, što bi za našu državu bilo korisnije na više načina.
Ovako moramo da uzimamo strane kredite, da vozove remontujemo kod njih, da kupujemo njihove delove, da plaćamo njihove licence. Jednostavno pomažemo njihovu privredu, umesto našu.
Čuj ovoga: "Samo kad nas povezujete sa juznom prugom umesto sa svetom."
1) pruga BG-NI je izgrađena 1881, a u Nišu je 1885 god. izgrađena fabrika lokomotiva. To je jedan od razloga zašto se ovaj kraj naziva "južna pruga"
2) "Južna pruga" prati koridor 10, koji je jedan od najvažnijih putnih pravaca u Evropi, tako da i to jeste spajanje sa svetom.
Mora da se spoji, da bi tvoje gospodsko d...e moglo da stigne do Grčke bez velikog klackanja.
Da, ali u jednom pravcu, povratna vozom do BG je 460 dinara i putuje se u proseku oko sat i po vremena, kašnjenja su jako retka, uglavnom ne veća od 10 minuta. Verujem da se ovde 60% ljudi koji pljuju železnicu, zadnji put vozilo vozom pre raspada SFRJ.
"Ali... zar nije bilo bolje uzeti umesto 21 garniture, uzeti 10, a za novac koji bi se dao za još 11 garnitura, njega uložiti za obnovu pruge. "
Pruga se obnavlja uveliko. Sporije nego što bi trebalo i moglo, ali nije da se ne radi. A tom pijačarskom logikom vozovi se ne kupuju. Uslovi nisu isti kada se uzima 10 i 20 komada, a ni cena.
"Samo kad nas povezujete sa juznom prugom umesto sa svetom."
Sa takvim razmišljanjem nemaš šta da tražiš u svetu i molim te da ne ideš tamo da nas brukaš. Još su Rimljani znali koji je značaj puteva i da su oni ključni faktor razvoja, ali varvari poput tebe to još ne kapiraju. Nisi centar sveta i nije cilj svega da tebi udovolji. Treba i ti ljudi da imaju šansu da stignu nekud i da prodaju nekom nešto.
@Anonimus: za Vasu informaciju, cena autobuske karte se krece izmedju 415 i 713 dinara u zavisnosti od vremena polaska i autoprevoznika. Vreme polaska i cene mozete proveriti na sajtu GSPNS
Био сам свратио до станице да се распитам око места за бициклове у том возу. Испоставило се да је укључена само једна композиција овог воза која иде у 14.06 и то је то.
Ови ICS возови што иду Суботица - БГ - Суботица су и даље старе композиције, и човек на информацијама каже да не зна кад ће бити пуштена нова композиција на тој релацији.
Невероватно.
Cene voznih karata nisu bas povoljne obzirom na kavlitet usluge. Autobus je nesto skuplji ali je konforniji (sto je apsurd), cistiji, brzi, klimatizovan itd.
NS-BG se autobusom stize za 1:10-1:20 min.
Voz obicno 2 sata i to ako stinges. O stanju nasih vozova je suvisno i pricati.
Ovo je korak u pravom pravcu ali treba zavesti red i odrzavati ove nove vozove.
za manje od sedam dana će izgledati kao da je bio u siriji u unakrsnoj vatri. O tome kako će izgledato toaleti, neću ni da pomislim. Održavanja neće biti, to je već poznato, a nebeski narod će srediti i ostatak. Živi bili pa videli.
Ma treba ukinuti komplet zeleznicu za nove pruge nemamo novca ,a nov voz nece ici brzo po nasim sinama cak nam ni pruge po velikim gradovima nisu elektricifovane jer nemamo novca i bolje sto je tako.Jedino sto valja od cele nase zeleznice je stanica Vukov spomenik.
A koja je svrha bacanja para na ovaj voz, koji deluje fenomenalno i udobno, ako je vreme putovanja ostalo isto ili jedva malo kraće. Nisam ni očekivao da stigne za 45 min ali za 1 sat jesam. 90 minuta je previše !
U jbt.na vreme ?!Pustite navijace, pijacare...Staro gvozdje za manje od mesec dana .cestitke vladi Srbije na uspesnom poduhvatu.kada mislite pruge da popravite?
Mislite da su nam potrebni botovi za ovakvu vest?
U svakom slucaju svaka cast na novom vozu, nadam se da ce ih biti jos mnogo jer ovo sto imamo kao i da nemamo.
Ipak, sat i po vremena do Novog Sada je brate mili mnooooogo. Al` aj, bolje i toliko nego 5 sati :p
Sve je to lepo, ali šta nam vrede lepi vozovi, a pruge su u haosu, ne razumem, što se prvo ne ulaže u pruge i šine - zbog bezbednosti putovanja, pa ćemo lako pričati o vozovima. Dno!!!
Lepo je što smo nabavili nove vozove, lepo izgledaju, želim im puno pređenih km bez kvarova!
Ali... zar nije bilo bolje uzeti umesto 21 garniture, uzeti 10, a za novac koji bi se dao za još 11 garnitura, njega uložiti za obnovu pruge.
Ne mislim da to sad treba nešto spektakularno, ali neka se dovede na nivo koji je između Pazove i Novog Beograda, kada sam išao tuda vozom, znam da je išao dosta brzo, oko 100 km/h. Neka i ostale imaju takav nivo. Drugo, ostatak pruge je bio u jako lošem stanju, grbav, rasklapane šine itd.
Šta vredi jedan ovakav voz da ide po takvoj skrnavoj pruzi?
Ovo kao da zidamo prelepu vilu, na temelju kokošinjca.
Eh, da i pitam se koliko će da potraju ovi vozovi, s obzirom kakva se stoka vozi njima, koliko će izdržati bez grafita, potpisa, polomljenog stakla itd...
Kad su ljudi zatvoreni decenijama, osudjeni na bedu, pa im ovakav voz predstavlja nešto izuzetno. Ovo je jedan sasvim običan regionalni voz u Švajcarskoj. Malo mi je tužno što izaziva toliku radost.
У суботу ћу га испробати и видети какве су те преграде за бицикле.
У сваком случају подржавам набавку ових возова јер су старе гарнитуре биле у рангу индијске железнице.
Наравно неким људима и ово смета. Изгледа да живе у неком свом свету а не у Србији где је ово велики напредак што се тиче железнице. Надам се да ће и пруге бити сређене у догледном року да не би имали лепе нове возове који иду брзином бицикла...
Izgleda da su ovaj red vožnje pravili ljudi iz prošlog veka, kad je radno vreme počinjalo u 6 ili 7 sati ujutro. Da bi stigao na voz u Subotici čovek treba da ustane u 5 ujutro!?
E, sad da krenemo da zivimo kao sav normalan svet. Obozavam voznje vozom i korstim priliku da gde god da sam da to iskoristim. Srbija je jedna od retkih zamalja gde su vozovi sekundarna kategorija, vidim da se situacija menja i to mi je drago.
Hvalim te Boze pa imamo konacno jasno definisane klase u vozovima. Voz treba primarno da bude prevozno sredstvo svih, a ne samo po difoltu onih koji nemaju drugu opciju jer su zaista u katasrofalnom stanju. Bilo gde da krenem, voz je odlicna alternativa svim drugim prevoznim sredstvima, samo ne kod nas...Ako je ovo pocetak promene tog trenda, alal im vera. I to sam docekala.
Bio sam u tom vozu jer radim u "Zeleznicama Srbije",voz je fenomenalan,nesto sto do sada putnici nisu videli osim u stranim drzavama ko je bio.Svaka cast pre svega drzavi sto je najzad resila da se suoci sa problemom nasih pruga i vozova i da taj problem polako ali sigurno bude resen jednom za svagda...
Konačno je došlo vreme da se i mi provozamo u novom vozu! :) Sa obzirom na velike gužve na Železničkim stanicama, dobro nam dođu i ti novi vozovi. Građani će moći da se voze do njihovih željenih destinacija.
Nisu vozovi problem - problem su Shine!
Iz NS do Kelebije - 2 i po sata!!! A posle granice normalnom brzinom.
Iz BG do Shida - 3 sata!!! A posle granice, normalnom brzinom.
Do Bara da i ne pricamo...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Prvi "Štadlerov" voz stigao u Novi Sad na vreme
Novi Sad
•23.06.2015.
•12:33 > 14:05
Komentari 44
Zrikavac
Nišlija
Mnogi od vas pominju i šine, pa evo šta je i deo problema.
Naša industrija "MIN" je pre nekoliko meseci dobila tender kod makedonskih železnica za dva posla:
1) remont lokomotiva u vrednosti od 2.5 miliona evra
2) remont pruga u vrednosti od 5 miliona evra.
Kako su prošli tender, naša vlast je baš tada "slučajno" rešila da ih otera u stečaj. I to po osnovu dugovanja prema radnicima, i ako su se radnici odrekli svojih potraživanja samo da bi fabrika dobila ovaj spasonosni posao.
Šta je pouka: Da nisu sabotirali fabriku, sada bi smo imali našeg izvođača radova na prugama, koji je inače te pruge i gradio, a mogli bi da obnove i vozni park sa novim lokomotivama, što bi za našu državu bilo korisnije na više načina.
Ovako moramo da uzimamo strane kredite, da vozove remontujemo kod njih, da kupujemo njihove delove, da plaćamo njihove licence. Jednostavno pomažemo njihovu privredu, umesto našu.
Nišlija
1) pruga BG-NI je izgrađena 1881, a u Nišu je 1885 god. izgrađena fabrika lokomotiva. To je jedan od razloga zašto se ovaj kraj naziva "južna pruga"
2) "Južna pruga" prati koridor 10, koji je jedan od najvažnijih putnih pravaca u Evropi, tako da i to jeste spajanje sa svetom.
Mora da se spoji, da bi tvoje gospodsko d...e moglo da stigne do Grčke bez velikog klackanja.
nbtn
@Lusi NS
Kirk
Pruga se obnavlja uveliko. Sporije nego što bi trebalo i moglo, ali nije da se ne radi. A tom pijačarskom logikom vozovi se ne kupuju. Uslovi nisu isti kada se uzima 10 i 20 komada, a ni cena.
"Samo kad nas povezujete sa juznom prugom umesto sa svetom."
Sa takvim razmišljanjem nemaš šta da tražiš u svetu i molim te da ne ideš tamo da nas brukaš. Još su Rimljani znali koji je značaj puteva i da su oni ključni faktor razvoja, ali varvari poput tebe to još ne kapiraju. Nisi centar sveta i nije cilj svega da tebi udovolji. Treba i ti ljudi da imaju šansu da stignu nekud i da prodaju nekom nešto.
-
Lusi NS
@Smeki
Smeki
циклофрик
Ови ICS возови што иду Суботица - БГ - Суботица су и даље старе композиције, и човек на информацијама каже да не зна кад ће бити пуштена нова композиција на тој релацији.
Невероватно.
ns posmatrac
NS-BG se autobusom stize za 1:10-1:20 min.
Voz obicno 2 sata i to ako stinges. O stanju nasih vozova je suvisno i pricati.
Ovo je korak u pravom pravcu ali treba zavesti red i odrzavati ove nove vozove.
Spark
goran
ipak autobus
Sače NS
TnT
Tube
Lajavi
U svakom slucaju svaka cast na novom vozu, nadam se da ce ih biti jos mnogo jer ovo sto imamo kao i da nemamo.
Ipak, sat i po vremena do Novog Sada je brate mili mnooooogo. Al` aj, bolje i toliko nego 5 sati :p
xd.
Maja Ns
Ali... zar nije bilo bolje uzeti umesto 21 garniture, uzeti 10, a za novac koji bi se dao za još 11 garnitura, njega uložiti za obnovu pruge.
Ne mislim da to sad treba nešto spektakularno, ali neka se dovede na nivo koji je između Pazove i Novog Beograda, kada sam išao tuda vozom, znam da je išao dosta brzo, oko 100 km/h. Neka i ostale imaju takav nivo. Drugo, ostatak pruge je bio u jako lošem stanju, grbav, rasklapane šine itd.
Šta vredi jedan ovakav voz da ide po takvoj skrnavoj pruzi?
Ovo kao da zidamo prelepu vilu, na temelju kokošinjca.
Eh, da i pitam se koliko će da potraju ovi vozovi, s obzirom kakva se stoka vozi njima, koliko će izdržati bez grafita, potpisa, polomljenog stakla itd...
Liman Quatre
misa avokado
циклофрик
У сваком случају подржавам набавку ових возова јер су старе гарнитуре биле у рангу индијске железнице.
Наравно неким људима и ово смета. Изгледа да живе у неком свом свету а не у Србији где је ово велики напредак што се тиче железнице. Надам се да ће и пруге бити сређене у догледном року да не би имали лепе нове возове који иду брзином бицикла...
NS
bojan
yana
bc.
Ana
NS
Миле
-
Lusi NS
kezo
uzaludna
Veselina
IvanNS
Iz NS do Kelebije - 2 i po sata!!! A posle granice normalnom brzinom.
Iz BG do Shida - 3 sata!!! A posle granice, normalnom brzinom.
Do Bara da i ne pricamo...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H